Παρασκευή 10 Απριλίου 2020

Δραστηριότητες Οπτικής Μνήμης

"Διαβάζω όλη μέρα την ιστορία και δεν θυμάμαι τίποτα."
"Μα έχω γράψει δέκα φορές την κάθε λέξη και ακόμη δεν έχω μάθει να τη γράφω σωστά."
"Το βράδυ έγραψα σωστά τις λέξεις, αλλά όταν πήγα το πρωί στο σχολείο έκανα δέκα ορθογραφικά λάθη."

Οι παραπάνω τοποθετήσεις είναι πολύ συχνές και ουσιαστικά αποδεικνύουν τη σπουδαιότητα της επίδρασης της μνήμης στη μάθηση.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πάρα πολλές έρευνες σχετικά με το ρόλο της μνήμης στη μάθηση και έχει αποδειχθεί πως παίζει βασικό ρόλο.

Ας εξηγήσουμε αρχικά τι είναι η μνήμη.
Μνήμη είναι η ικανότητα να κωδικοποιεί κάποιος, να επεξεργάζεται και να ανακαλεί πληροφορίες στις οποίες κάποια στιγμή είχε εκτεθεί (Swanson, Cooney & McNamara, 2004). Ένας βασικός διαχωρισμός της μνήμης είναι ο παρακάτω:

  • αισθητηριακή μνήμη
  • εργαζόμενη μνήμη
  • μακρόχρονη μνήμη

Όμως δεν είναι μόνο αυτός ο διαχωρισμός, υπάρχει και η κατηγοριοποίηση σε οπτική μνήμη, ακουστική μνήμη, συναισθηματική μνήμη κ.α
Το παρακάτω υλικό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της οπτικής μνήμης, ουσιαστικά της ικανότητας να συγκρατούμε πληροφορίες και να ανακαλούμε πληροφορίες που έχουμε δει.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου